Sitecom WL-350

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom WL-350 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

abber14 30-08-2012
Geschreven voor: Sitecom WL-350

Deze router heb ik geconfigureerd als access point. Na moeizame installatie is dat gelukt, maar stabiel is de wireless verbinding nooit geworden. Regelmatig (meerdere keren per dag) worden alle wireless links verbroken. Sommige devices melden dat ze nog draadloos verbonden zijn met de Sitecom, maar Internet toegang of lokaal netwerk toegang zijn onmogelijk geworden.

Soms herstelt de router zichzelf na een kwartier, of soms na een halve dag. Soms moet je de router echt resetten.

Kortom, de betrouwbaarheid is waardeloos. Niet kopen is mijn advies. De mijne is retour naar de winkel. Een Linksys WAP610N uitgekozen, en die werkt prima. 15 minuten installatie en alle draadloze apparaten in huis werken direct! Zo hoort het!

WJG 03-11-2011
Geschreven voor: Sitecom WL-350

Echt een geweldige router, het enige is dat je de frequentie en kanaal iets moet aanpassen maar dan heb je voor zowel 2,4 als 5ghz een supermachine. Heb er meerdere pc's, telefoons, NAS en TV in hangen en draadloos streamen van NAS naar TV ondersteund hij perfect! even wat instellingen tweaken en software upgraden op site van SItecom (moet je wel ff doen)

elma46 29-12-2011

Hallo

Heeft u geen last van signaalverlies?
Wij wel helaas, niet echt handig...

eijsenga 24-02-2011
Geschreven voor: Sitecom WL-350

Router een week in bezit. Versie V1 - 001 met firmware 1.2 en 1.3.05beta getest.

Installatie van draadloos internet is makkelijk. Het bereik is uitstekend (zowel onder 2.4 als 5 GHz). Verbinding stabiel. De mogelijkheden (en installatie, zie hieronder) krijgen van mij minder punten omdat voor de externe harde schijf alleen FAT12, -16 of -32 wordt ondersteund en geen NTSF. De vormgeving van de router vind ik zeer mooi. Streamen van HD-films zonder haperingen. Simultaneous dual band (2.4 en 5 GHz) handig met veel draadloze apparaten in huis.

Minpunt
Het aansluiten van een externe harde schijf via USB aan de router was problematisch. De handleiding is te karig op dit gebied. Bovendien gebruik ik Windows 7 64bit, waardoor het benaderen van de schijf problemen opleverde onder firmware 1.2 (onder de beta firmware gaat het nu wel). Benaderen van de externe harde schijf doe je door \\192.168.0.1\ in je broswer in te geven (evt. gevolgd door de naam die je de harde schijf gegeven hebt in het router menu).

dorus44 11-02-2011
Geschreven voor: Sitecom WL-350

Instabiele router. Urenlang instellen, firmware wijzigen, resetten, handleiding en fora raadplegen leidt tot niets. De WL 350 gaat terug naar de leverancier.

(in dezelfde configuratie blijken tenminste 2 andere routers probleemloos te werken)

Dannis 16-10-2010
Geschreven voor: Sitecom WL-350

Fijne en eenvoudig te bedienen router die beloofde snelheden meer dan waar maakt. Daarnaast ziet ie er ook nog goed uit; leuk voor mensen die 'm in het zicht moeten monteren.

Jansen62 18-09-2010
Geschreven voor: Sitecom WL-350

Net de mediarouter aangesloten en geinstalleerd. Dat ging op zich snel maar de verbinding is instabiel. Zoals eerder gemeld moet ik nog de nieuwe firmware dus installeren. Alleen zal ik daar niet eens de moejte voor doen. Dit is toch echt verkocht door sitecome als een mediarouter. Het is zelfs deel van een totaal pakket met mediacenter en home storage om full HD films af te spelen. Deze films zijn over het algemeen in mkv formaat opgeslagen van 4.7 tot boven de 10 GByte afhankelijk of het 720p of 1080p is. Tot mijn verrassing kun je op media router alleen drives van formaat FAT16 of FAT32 aansluiten. Zoals iedere idioot weet kan hier files van maximaal 4GByte op dus nooit of te nimmer een MKV file. Wie heeft dit bedacht? Totale waanzin en nutteloos product. Bij mij gaat hij er direct weer uit.

PietP 22-04-2010
Geschreven voor: Sitecom WL-350

Ook ik kom terug op mijn beoordeling. Bij mij hetzelfde probleem, onstabiel, verbinding valt meerdere malen per uur kort we. De verbinding bouwt zichzelf wel weer razendsnel op,maar bij een VPN-verbinding moet je wel opnieuw inloggen en dat meerdere malen per uur is niet te doen.

Enige malen een duur telefoonkontakt met de helpdesk, maar uiteindelijk overeenstemming over het feit dat de router niet goed functioneert. Kontakt opgenomen met de leverancier en het apparaat retour gezonden en aankoopbedrag wordt gecrediteerd.

frits2 21-04-2010
Geschreven voor: Sitecom WL-350

heb nu 2maanden het apparaat in bezit en moet zeggen dat het zwaartegen valt .
1. gebruiks aanwijzing instalatie klopt niet: waardoor je verplicht ben de helpdesk te bellen ,a 50 cent per minuut.
2. apparaat is niet stabiel waardoor je verbinding of even wegvalt of enkel lokaal is.
3.nu al de derde nieuwe firmware en 50 euro belkosten armer en nog steeds onstabiel
zie punt twee
nee ben het nu een beetje zat en denk dat het apparaat te vlug op de markt is gezet ik denk dat mede inverband met de drie nieuwe firmware,s in zo,n korte tijd.

Piet P 25-02-2010
Geschreven voor: Sitecom WL-350

Goede en snelle router. Veel mogelijkheden die ik op dit moment nog niet gebruik, maar waar ik in de toekomst wel mee wil gaan werken.
Aansluiten op UPC-kabel gaat snel en eenvoudig als je de volgende regel in acht neemt. Computer uit, Kabelmodem uit, draadloze router uit. Aanzetten in deze volgorde: computer>kabelmodem>router> opstarten webbrowser.
Daarna kun je finetunen door in te loggen op de router.
Bereik is gelijk aan mijn huidige ADSL modem/router Fritzbox 7270 en dat betekent door mijn hele huis goed bereik. Op de 5Mhz aansluiting is het bereik wel wat minder, maar de snelheid ligt hoger en is betrouwbaarder. Op 2,4Mhz veel gebruikers in de omgeving. Als daardoor de ontvangst slecht is gaan zoeken naar een minder storingsgevoelig kanaal. Even zoeken op Internet en je vind diverse goede hulpprogramma's daarvoor.